خبر خوب از مجامع قرآنی تصمیم‌ساز | حلقه مفقوده‌ای در طرح ملی حفظ که سرانجام دیده شد
کد خبر: 3911254
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

خبر خوب از مجامع قرآنی تصمیم‌ساز | حلقه مفقوده‌ای در طرح ملی حفظ که سرانجام دیده شد

در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که بالاترین جایگاه تصمیم‌گیر در زمینه حفظ قرآن و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است نه تنها کم‌توجهی عموم به بحث حفظ قرآن پنهان نمی‌شود، بلکه مصوبه‌ای هم برای اجرای یک پروژه مطالعاتی برای یافتن ریشه‌های آن تعریف می‌شود.

خبر خوب از مجامع قرآنی تصمیم‌ساز / حلقه مفقوده‌ای که سرانجام دیده شد

به گزارش ایکنا، نخستین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اواخر هفته گذشته در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد برگزار شد.

در این جلسه در مورد موارد متعددی بحث و تبادل نظر شد که از جمله آنها بحث در مورد ارتقای نیروی انسانی و نیز ارائه گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها در زمینه حفظ قرآن کریم بود.

آنچه می‌تواند خبر خوب جلسه هفته گذشته ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم تلقی شود، تصویب دو پروژه مطالعاتی در زمینه حفظ قرآن کریم است. پروژه‌هایی که در صورت به سرانجام رسیدن و مبتلا نشدن به فرایندهای فرسایشی هرچند دیرهنگام، اما می‌تواند نشان‌دهنده تغییر نگاه مسئولان قرآنی کشور به بحث حفظ قرآن و جدی بودن آنها برای پیگیری آن باشد.

انجام پروژه مطالعاتی در زمینه روش‌های حفظ قرآن کریم یکی از دو پروژه مطالعاتی تعریف شده در جلسه هفته گذشته بوده است. اینکه با گذشت 10 سال از طرح مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم هنوز نتوانسته‌ایم روش‌ یا روش‌های جامع و استاندارد حفظ قرآن کریم را به صورت مدون در اختیار بدنه اجرایی امر حفظ قرار دهیم، نقدی بسیار جدی به عملکرد مدیران است، اما اینکه سرانجام مسئولان تصمیم‌ساز به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای پیش بردن بحث حفظ قبل از هر چیز روش‌های جامع و مورد اقبال بدنه اجرایی، را سامان داد، یک گام به جلو و یک خبر خوب محسوب می‌شود.

دومین پروژه‌ مطالعاتی که در جلسه هفته گذشته به تصویب رسید در زمینه دلایل شکل نگرفتن گفتمان حفظ قرآن کریم در کشور بود. عدم اقبال جامعه به حفظ قرآن و شکل نگرفتن گفتمان حفظ قرآن در کشور از جمله مشکلات و موانع فعالیت‌های قرآنی کشور بوده که البته هیچگاه به طور رسمی و در جلسات تصمیم‌گیری به آن اشاره نشده بود و بیشتر به خط قرمزی شبیه شده بود که کسی حق اظهارنظری در مورد آن برای آن قائل نبود، اگر هم کسی قصد اظهارنظری داشت، بیشتر از کانال‌های غیر رسمی بوده است.

در جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که بالاترین جایگاه تصمیم‌گیر در زمینه حفظ قرآن در کشور است نه تنها بر این موضوع تأکید شده که مصوبه برای انجام یک پروژه مطالعاتی نیز تعریف شده است.

انتهای پیام
captcha